Boltas, Türkiye İle Avrupa Ortasında İntermodal Nakliyecilikte Güçleniyor
Memleketler arası nakliyatın küresel oyuncularından Boltas, Türkiye ile Avrupa ortasında gerçekleştirdiği intermodal nakliyecilik operasyonları ile bölümdeki aktifliğini her geçen gün artırıyor.
Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, “İntermodal nakliyat sayesinde müşterilerimize ülkü müddet ve maliyetler doğrultusunda inançlı ve etraf dostu tahliller sunuyoruz.” dedi.
İntermodal hizmetini Türkiye’de sunmaya başlayan birinci şirketlerden biri olan Boltas, Türkiye ve Avrupa ülkeleri ortasındaki haftalık nizamlı tren nakliyatı servisleri ile intermodal nakliyeciliğin gelişmesine katkı sağlıyor. Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, intermodal nakliyat sayesinde Türkiye’nin memleketler arası rekabette değerli bir pozisyon elde edebileceğini belirtti.
“Yük nakliyeciliğinde demir yolunun hissesi artacak”
Ünal, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, AB tarafından desteklenen “Türk Demiryolu Kesiminde İntermodal Nakliyecilik Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi”ni, kesim paydaşlarıyla birlikte yürüttüğünü ve en son hedefin İntermodal Nakliyat Hareket Planı hazırlanması olduğunu lisana getirdi.
AB ülkelerinde yük nakliyatının yüzde 18’inin demir yoluyla yapıldığına dikkati çeken Ünal, “Ülkemizde ise bu oran yüzde 5’ten az. AB ülkeleri ile ticaret, sürdürülebilirlik siyasetlerinden direkt etkileniyor. Bu kaideler altında, yanlışsız yatırım atılımlarıyla intermodal nakliyat ülkemizde de önemli bir ivme kazanacaktır. Bu sebeple Bakanlığın çalışmalarını pahalı buluyoruz. Boltas olarak Türkiye-Avrupa çizgisinde halihazırda tertipli tren seferleri ile hizmet veriyoruz. AB ile yürütülen Halkalı Kapıkule Demir Yolu Sınırı Projesi’nin tamamlanması, verimliliği daha da artıracak.” diye konuştu.
Ünal, bu yıl prestijiyle Güney Almanya çizgisinde yatırım ve yeni iş birlikleri yaptıklarını belirterek, “Taşımalarımızı Tekirdağ terminali ile ilişkili olarak Romanya’nın Curtici terminali üzerinden, Orta Almanya ve Benelüks çizgisinde ise mutabakatlı operatör partnerlerimizle yönetiyoruz.” dedi.
“Ro-Ro çizgilerini da ağır biçimde kullanıyoruz”
Türkiye-Avrupa ortasında Ro-Ro sınırlarını da ağır olarak kullandıklarını tabir eden Ünal, “Pendik ve Yalova terminallerinden İtalya’nın Trieste Limanı ve Fransa’nın Sete Limanı’na Ro-Ro ile götürdüğümüz yükleri de Avrupa ülkelerine demir yolu ile ulaştırabiliyoruz. Ro-Ro + demir yolu, Ro-Ro + demir yolu + kara yolu, Ro-Ro + kara yolu ve kara blok treni tahlillerimizle yeni intermodal sınırları üzerinde çalışıyoruz.” bilgilerini paylaştı.
Küresel rekabet gücünü artırıyor, vize sıkıntısına takılmıyor
Ünal, Boltas olarak Yeşil Lojistik Evrakı almalarında intermodal taşımalarının kıymetli hissesi olduğunu vurgulayarak, şunları da kaydetti:
“Almanya sınırımızda kara yoluna nazaran karşılıklı tek seferde karbon salımını 80 ton azaltıyoruz. Yüzde 15-20 civarında maliyet avantajı sağlayabiliyoruz. İntermodal taşımalar sayesinde, kaynakları verimli kullanarak müşterilerimizi bir adım öne taşıyor, ülkü müddet ve maliyetler doğrultusunda inançlı ve etraf dostu tahliller sunuyoruz. Kelam konusu taşıma moduyla tır şoförlerinin AB vizesi edinme problemlerini da aşmış oluyoruz. Tüm bunlar hem müşterilerimizin hem de ülkemizin global rekabet gücünü artırıyor.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı